Julietta aneb Snář
Bohuslav Martinů
I v opeře lze nechat se unášet na vlnách fantazie a snů. Vrcholná opera Bohuslava Martinů nás k tomu přímo vybízí. Ústřední kancelář snů, kde se děj odehrává, je otevřena pro každého. Račte vstoupit! více
Lucie Hájková se narodila v Náchodě. Sólový zpěv studovala na pardubické konzervatoři, později na Konzervatoři v Praze. Ve studiu pokračovala na pražské HAMU, kterou absolvovala v roce 2008. Účastnila se mnoha stáží a kurzů, které lektorovali např. Tom Krause, P. Dvorský, G. Beňačková, M. Hajóssyová, H. Kaupová a N. Henninger. Je laureátkou několika prestižních pěveckých soutěží, v roce 2005 se stala vítězkou kategorie „Píseň“ na Mezinárodní pěvecké soutěži A. Dvořáka v Karlových Varech. Zde získala v roce 2010 i 3. místo v oboru „Opera“ a stejného umístění dosáhla i na pěvecké soutěži pořádané v rámci mezinárodního hudebního festivalu Ad honorem Mozart v Praze (také 2010). Lucie Hájková je pravidelným hostem Opery Národního divadla v Praze, debutovala zde 2009 jako První a Druhá žínka ve Dvořákově Rusalce. Dále zde nastudovala např. Druhou dámu (Kouzelná flétna, 2012) nebo Mořskou pannu v opeře Marka Ivanoviče Čarokraj (2012) a Donnu Elvíru (Don Giovanni, 2012). Vedle působení v Opeře ND je v současné době také sólistkou Divadla J. K. Tyla v Plzni, F. X. Šaldy v Liberci a Komorní opery Praha, kde bývá obsazována do mozartovského (Hraběnka, Druhá dáma, Druhý génius) a pucciniovského (Liu, sestra Jenovéfa v Sestře Angelice) repertoáru. Na uvedených scénách dále ztvárnila roli Berty v Rossiniho Lazebníku sevillském, Frau Flut ve Veselých paničkách windsorských O. Nicolaie nebo Agafji v Ženitbě Bohuslava Martinů. Nejnověji pak Cizí kněžnu v Rusalce a Wandu v Polské krvi (O. Nedbal) na scéně Divadla F. X. Šaldy v Liberci a Giuliettu v Hoffmanových povídkách v Divadle J. K. Tyla v Plzni. Ač se Lucie Hájková věnuje především opernímu divadlu, má za sebou řadu koncertních vystoupení v České republice i v zahraničí (koncert v Káhirské opeře v Egyptě, vystoupení v Německu, Rakousku, Španělsku, turné po Japonsku) a často také interpretuje moderní vokální literaturu (A. Zemlinsky – Maiblumen blühten überall, T. Švarcová – Z leningradského deníku L. Ochapkinové). Pro Český rozhlas natočila písňový cyklus Luboše Sluky Milostné písně. Z dirigentů spolupracovala L. Hájková například s J. Bělohlávkem, T. Netopilem, T. Braunerem, J. Hrůšou, L. Svárovským. V Janáčkově opeře NdB nastudovala part Vévodkyně v soudobé opeře Powder Her Face T. Adèse, titulní roli ve Smetanově slavnostní opeře Libuše a roli Lízy v Čajkovského opeře Piková dáma.