Faraonova kletba
Vojtěch Frank / Jakub Hojka
Co opera jako žánr snese? A jak by vypadala opera o vykradení hrobky faraona Tutanchamona? Je možné v tomto příběhu hledat komiku? více
Narodila se v Klatovech, studovala operní zpěv na pražské Akademii múzických umění ve třídě profesorky Magdalény Hajóssyové. Od roku 1996 je členkou opery DJKT v Plzni. Ztvárnila zde řadu menších i větších rolí, obvykle spojených také s výrazným hereckým projevem. Za zmínku stojí například Dido v opeře H. Purcella Dido a Aeneas, Olga v Evženu Oněginovi, Mariana v opeře Veta za vetu Zdeňka Lukáše, Třetí žínka v Rusalce, Mlle Dangeville v Adrianě Lecouvreur, Páže v Kouzelné flétně, Emílie v Otellovi, s níž úspěšně vystoupila také v inscenaci Státní opery Praha, Lola v Sedláku kavalírovia další. Na Malé scéně Nového divadla v Plzni ztvárnila roli Gabriely Horváthové v inscenacidíla Leoše Janáčka Zápisník zmizelého. V posledních letech na sebe nejvýrazněji upozornila v roli Ženy v operním psychologickém monodramatu Francise Poulenca Lidský hlas, zpívala též Královnu v opeře Jaroslava Krčka Šaty, jaké svět neviděl. Ivana Klimentová pravidelně spolupracuje s režisérkou Lilkou Ročákovou v projektu zaměřeném na dětského diváka při jeho prvním seznámení s operou. Byla Bastienem v opeře Bastien a Bastienka, Ježibabou a Cizí kněžnou v Rusalce. V letošní sezóně slaví velké úspěchy u nejmladších diváků jako Kocour v botách ve stejnojmenné opeře českého skladatele Jiřího Temla. Velkou příležitost dostala v titulní roli dramatického oratoria Arthura Honeggera Jana z Arku na hranici.