Barbora de Nunes-Cambraia
Mezzosopranistka Barbora de Nunes-Cambraia, nominovaná na Cenu Thálie 2016 za titulní roli Carmen, získala hudební vzdělání na Pražské konzervatoři a Konzervatoři Plzeň a na řadě mistrovských kurzů doma i v zahraničí (mj. Masterclass José Cury v roce 2016 či Dagmar Peckové v roce 2012). Své vzdělání si doplnila studiem jazyků na Univerzitě Karlově. Vystupuje pravidelně po celé republice, absolvovala turné po Brazílii, Japonsku, Thajsku, Izraeli, Maroku, Francii a Německu, spolupracuje se světovými a českými dirigenty a orchestry, objevuje se na českých i zahraničních divadelních scénách.
Její operní repertoár je poměrně bohatý. Kromě Carmen ztvárnila Rosinu (Lazebník sevillský), Neris (Medea), Královnu Gertrudu (Hamlet), Idamanta (Idomeneo), Fenenu (Nabucco), Káču (Čert a Káča), Olgu (Evžen Oněgin), Cherubína (Figarova svatba), Paní Quickly (Falstaff), Maddalenu (Rigoletto), Třetí dámu (Kouzelná flétna), Malinu (Voják a tanečnice), Dinah (Tři přání aneb vrtkavosti života), Maru (Noc plná světla), Ernestinu (Příležitost dělá zloděje). Nevyhýbá se ani rolím v klasických operetách, zpívala např. Prince Orlofského (Netopýr), Wandu (Polská krev), Boulotku (Modrovous J. Offenbacha) a další. Pravidelně koncertuje s kytarovým duem Siempre Nuevo, tvořeným kytaristy Matějem Fremlem a Patrickem Vacíkem. Od září 2015 působí jako pedagožka sólového zpěvu na Konzervatoři v Teplicích a spolupracuje také s konzervatoří v izraelském Akku.
Nahrála několik kompaktních disků, např. Amor eterno s operními áriemi 19. a 20. století a Umění milovati s hudbou současného skladatele Zdeňka Zahradníka (2009), A Tribute to the Jewish Soul s Schulhoffovou Symfonií pro alt a orchestr Menschheit a Mahlerovy Písně o mrtvých dětech pod taktovkou Alfonsa Scarana (2015) nebo písňový cyklus The Magic Wheel of the Zodiac soudobé australské skladatelky Margaret Brandman (2017). Nejnovějším přírůstkem v její diskografii je autorské CD soudobého skladatele Josefa Vejvody Versi Santi z roku 2021.