Csaba Kotlár
Poprvé se tento bratislavský rodák objevil na operním jevišti už v devíti letech jako Pasáček v inscenaci Tosky Slovenského národního divadla v Bratislavě pod taktovkou Ondreje Lenárda a po boku legendárního Petera Dvorského. Vystudoval Konzervatoř a Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, kterou absolvoval s rolí hraběte Almavivy ve Figarově svatbě. Svou uměleckou dráhu zahájil v roce 2014, kdy debutoval jako Hanezo v Mascagniho opeře Přítel Fritz a Marullo ve Verdiho Rigolettovi ve Státní opeře Banská Bystrica. Následně také vystupoval v inscenacích Kálmánovy operety Čardášová princezna (hrabě Boni Káncsiánu) a Lehárovy Země úsměvů (hrabě Gustav von Pottenstein). V sezóně 2015/2016 byl členem Operního studia Slovenského národního divadla, kde ztvárnil Acmeta v Paissielově buffo opeře Král Teodor v Benátkách.
Na podzim 2016 začal spolupracovat s Divadlem F. X. Šaldy v Liberci, kde debutoval jako Athanaël v úspěšné inscenaci Massenetovy opery Thaïs v hudebním nastudování dirigenta Martina Doubravského a v režii Lindy Keprtové. Za provedení této role získal svou první nominaci na Cenu Thálie. Od roku 2017 do dubna 2020 zde působil jako sólista a představil se v rolích: Lionel (Panna orleánská), Marcello (Bohéma), Dandini (Popelka), Figaro (Lazebník sevillský), Duch Virgil (Francesca da Rimini), Vévoda (Skoupý rytíř), Harašta (Liška Bystrouška) a Don Giovanni ve stejnojmenné Mozartově opeře. V roce 2019 byl podruhé nominován na Cenu Thálie, tentokrát za vynikající výkony v operách Francesca da Rimini a Skoupý rytíř.
Csaba Kotlár hostuje ve Státním divadle Košice jako Masetto (Don Giovanni, dir. Vinicius Kattah, rež. Juraj Nvota) a Escamillo (Carmen), v pražském Národním divadle a Státní opeře jako Farfarello (Láska ke třem pomerančům), Yamadori (Madama Butterfly) a Marullo (Rigoletto). V DJKT účinkoval v roli Kyota (Iris), v současnosti jej zde můžeme vidět v Carmen jako Escamilla. V Jihočeském divadle v Českých Budějovicích debutoval v titulní roli Čajkovského Evžena Oněgina.