Ariadna na Naxu a Medea
Jiří Antonín Benda
Sezení na jevišti Velkého divadla umožní divákům úzký kontakt s účinkujícími a umocní umělecký zážitek z jedinečného večera. více
V domovském Kladně získávala první herecké zkušenosti v amatérském souboru Divadélko U zvonu. V roce 2008 absolvovala hudebně-dramatický obor na Pražské konzervatoři a po maturitě dál pokračovala ve studiu herectví na DAMU. Během studia spolupracovala jak s filmem a televizí, tak s rozhlasem a dabingem. Zlomovou rolí na DAMU byla vnitřně složitá Mladá žena ve hře Nože ve slepicích. Absolvovala titulní rolí v Euripidově tragédii Médea, kde měla možnost dotýkat se vypjatých turbulencí vášně a hledat krajní emocionální polohy odpuštění a pomsty, lásky a nenávisti, upřímnosti a předstírání. Ještě před tím, než se v dubnu stala členkou plzeňské činohry, zaskakovala postavu Estrelly v básnické tragédii Život je sen. Její první rolí v DJKT byla Klára Hillová v Pygmalionu. Diváky zaujala rolí Fanny v inscenaci Ošklivec. Srdcovou záležitostí se herečce stala role Anežky ve hře Je třeba zabít Sekala, ráda vzpomíná i na roličku Viviane ve hře Taková ženská na krku.
Po krátké pauze na mateřské dovolené jsme ji mohli vidět ve hře Agathy Christie Past na myši, Alence v říši divů nebo v komedii Zácpa. V nedávné době se zhostila jedné z hlavních ženských rolí v komedii Brouk v hlavě (Luiza Homenides de Histangua) a hlavní ženské role v Inscenaci Dortel (Gábi). Poté opět odešla na mateřskou dovolenou, ze které se v současné době vrátila do své oblíbené Pasti na myši a od prosince 2023 opět nastupuje do svého úvazku v činohře DJKT.
Kamila Šmejkalová miluje přátelskou atmosféru, inspirativní práci a svou rodinu.