Ariadna na Naxu a Medea
Jiří Antonín Benda
Sezení na jevišti Velkého divadla umožní divákům úzký kontakt s účinkujícími a umocní umělecký zážitek z jedinečného večera. více
Do činoherního souboru nastoupila jako zralá herečka. Má za sebou bohatou divadelní zkušenost i jistotu rodinného uměleckého zázemí. Její otec Josef Velda léta působil v pražském Národním divadle, matka pracovala v Československé televizi, bratr Martin hraje, dabuje i režíruje, manžel Milan Kačmarčík je také herec. Po absolutoriu pražské konzervatoře (1985) nastoupila do činoherního souboru Státního divadla v Ostravě (dnešní Národní divadlo moravskoslezské), ale účinkovala i v Komorní scéně Aréna. Ke klíčovým rolím patřila Desdemona v Othellovi, Rosalinda v Jak se vám líbí nebo třeba Kateřina ve Zkrocení zlé ženy. Za Emilii Marty z Věci Makropulos (1995) byla v užší nominaci na Cenu Thálie. V letech 2002–2013 hrála v pražském Švandově divadle. Na ostravské i pražské konzervatoři a na fakultě AMU vyučovala herectví a jevištní řeč. V Divadle J. K. Tyla se po svém nástupu zhostila výrazných rolí v inscenacích Srpen v zemi indiánů, Unaveni sluncem, ve hře Modrovous (Sir Halewyn), Alenka v říši divů. Nezapomenutelná byla její Margaret Thatcherová v Linii krásy.
Ze současného repertoáru připomeňme pragmatickou manželku Laurence ve francouzské konverzační komedii Pravda, Runu v Radúzovi a Mahuleně, a také její akční důchodkyni v černé tragikomedii Jednou hole, jednou na nože na Malé scéně.
Ve své funkci šéfky činohry se snaží o spolupráci i s jinými soubory, což se daří především s operou DJKT. V této spolupráci vzniklo již několik projektů, například melodramatický kabaret na Malé scéně, večer melodramů ke 300. výročí narození J. A. Bendy (Pygmalion a Medea).