PROGRAM
Jana Piorecká

Jana Piorecká

Vystudovala Pedagogickou fakultu ZČU v Plzni, obor český jazyk – hudební výchova pro střední školy a na téže fakultě absolvovala také v oboru sólový zpěv. Je sólistkou opery DJKT v Plzni, kde ztvárnila desítky rolí, např. titulní roli v Rossiniho opeře Italka v Alžíru, Sesta v Mozartově opeře La clemenza di Tito, Káču ve Dvořákově opeře Čert a Káča, hlavní roli Boženy Němcové v  soudobé opeře Jsem kněžna bláznů  skladatelky L. Noty a libretistky O. Sommerové, dvojroli Múzy a Niclausse v Offenbachových Hoffmannových povídkách, Suzuki v Pucciniho opeře Madama Butterfly, Mary v opeře Bludný Holanďan R. Wagnera, Floru ve Verdiho La Traviata, Olgu v opeře Eugen Oněgin P. I. Čajkovského, Hátu ve Smetanově Prodané nevěstě, Marcellinu ve Figarově svatbě a Třetí dámu v Kouzelné flétně W. A. Mozarta, Dvorní dámu v Purcellově Dido a Aeneas, Dryádu v Ariadně na Naxu a Páže v Salome R. Strausse, Verunu v Šelmovi sedlákovi A. Dvořáka, Messaggieru v Monteverdiho Orfeovi, Janinku v soudobé opeře Broučci J. Jiráska, Mercedes v Bizetově Carmen a mnoho dalších. Hostovala v Národním divadle v Praze v roli  Suzuki v opeře Madama Butterfly, v Divadle F. X. Šaldy, v Národním divadlem v Brně (Liška Bystrouška – Lapák, Carmen - Mercedes), je stálým hostem Jihočeského divadla v Českých Budějovicích (A. Boito: Mefistofele, role Marta a Pantalis,  F. Flotow: opera Marta, role Nancy, W. A. Mozart: Kouzelná flétna – 3. Dáma) a opakovaně vystupovala jako Třetí žínka v Rusalce A. Dvořáka a v Janáčkově opeře Příhody Lišky Bystroušky jako Lapák na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově.

Absolvovala pěvecké kurzy u nás i v zahraničí – např. Accademia musicale Chigiana v Sieně, Meisterkurse na Musikhochschule v Lübecku. V roce 2002 získala 2. místo na Mezinárodní pěvecké soutěži E. Destinnové v Českých Budějovicích, v roce 2004 se stala laureátkou Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka v písňovém oboru a v roce 2015 finalistkou mezinárodní pěvecké soutěže Vissi d'arte. Spolupracovala s Plzeňskou filharmonií, Karlovarským symfonickým orchestrem, Jihočeskou filharmonií, Zlínskou filharmonií…

Pravidelně se věnuje písňové tvorbě, komorní a oratorní hudbě a koncertuje s harfistkou Bronislavou Klablenovou jako duo Harp & Voice.

Absolvovala několik zahraničních turné, např. s DJKT po Japonsku, kde se představila jako Háta (Prodaná nevěsta), Inéz (Trubadúr), Flora (La traviata), Kate Pinkerton (Madama Butterfly) a Lapák (Liška Bystrouška).  Účinkovala v soudobé opeře M. Nejtka Lamenti (v režii J. Heřmana) na Festivalu pohybového divadla v Riu de Janeiro. Také se zúčastnila turné po Španělsku s muzikálem Johanka z Arku O. Soukupa a G. Osvaldové, ve kterém vystupovala v titulní roli Johanky a sv. Kateřiny nastudované ve španělštině.

Aktuální inscenace

Trubadúr

Giuseppe Verdi

Pohnutý příběh dvou bratrů, které rozdělil osud, aby se pak znovu setkali tváří v tvář tragédii. více

Faraonova kletba

Vojtěch Frank / Jakub Hojka

Co opera jako žánr snese? A jak by vypadala opera o vykradení hrobky faraona Tutanchamona? Je možné v tomto příběhu hledat komiku? více

Julietta aneb Snář

Bohuslav Martinů

I v opeře lze nechat se unášet na vlnách fantazie a snů. Vrcholná opera Bohuslava Martinů nás k tomu přímo vybízí. Ústřední kancelář snů, kde se děj odehrává, je otevřena pro každého. Račte vstoupit! více

Jsem kněžna bláznů

Lenka Nota

Komorní opera na motivy tvůrčího i soukromého života naší nejznámější spisovatelky, ve které Božena Němcová sestupuje z piedestalu autorky povinné četby ze školních čítanek. Ukazuje své lidské stránky především ve vztahu ke svému manželovi, životní vzestupy a pády i to, jak těžké bylo být emancipovanou ženou v české kotlině v polovině 19. století. více

La Clemenza di Tito

Wolfgang Amadeus Mozart

„Moji Pražané mi rozumějí“ je snad nejslavnější Mozartův citát, kterým vyjádřil svoji náklonost k českým zemím a k Čechům. Právě pro ně složil u příležitosti korunovace Leopolda II. českým králem operu o císaři Titovi. více

Manon

Jules Massenet

Nejslavnější operní zpracování příběhu osudové a přece nenaplněné lásky mezi Manon a rytířem Des Grieux. I přes nepřízeň osudu a nelehké životní peripetie je pouto lásky stále silné. více

Candide

Leonard Bernstein

Známý americký skladatel, dirigent a zanícený propagátor hudby Leonard Bernstein je také autorem jedné opery a několika muzikálů, z nichž West Side Story, v květnu 2017 poprvé uvedený také v Plzni, patří k tomu nejlepšímu, co kdy bylo v tomto žánru vytvořeno. více

Česká mše vánoční

Jakub Jan Ryba

Česká mše vánoční Jakuba Jana Ryby se stala neodmyslitelnou součástí českých Vánoc. Slyšíme ji v každém kostele, v koncertních síních, známe ji zpaměti, milujeme její čistou prostotu. více

Netopýr

Johann Strauss

Mnoho klasických operet má krásnou hudbu, ale pro dnešního diváka příliš naivní děj. K těm několika málo dílům, která obstojí i před dnešním divákem, patří Straussův Netopýr. více

Prodaná nevěsta

Bedřich Smetana

Slavnostně nasvícená malovaná opona Augustina Němejce, kterou diváci spatří během předehry, bude vstupní branou do nové inscenace Prodané nevěsty, jejíž pojetí vzdá hold zdejšímu malebnému kraji, lidovým krojům a tradičním vesnickým výjevům. více

Prodáváme nevěstu

Bedřich Smetana

Rodiče se dohodnou po narození svých dětí na jejich budoucím sňatku. Jenom Jeníkova chytrost a neohroženost přispěje ke zdárnému konci opery, v níž "dobrá věc se podařila a věrná láska zvítězila". více

Veselá vdova

Franz Lehár

Veselá vdova byla prvním vskutku světovým Lehárovým úspěchem. Bez nadsázky lze říci, že každé hudební číslo v této operetě je malý hudební skvost. Za všechny jmenujme píseň Hany Glawari o víle Vilje nebo píseň Danila o jeho hýření v nočním podniku U Maxima. více

Role v DJKT

Partneři divadla