Pohřbené dítě
Sam Shepard
Drama, groteska i horor v jednom o rodinném prokletí více
Vybaven zkušenostmi z dlouholeté práce v dramatickém kroužku, vedeném vlastní babičkou, byl přijat na ostravskou konzervatoř. Po jejím absolutoriu pokračoval ve studiích na DAMU v Praze, kde vytvořil mj. roli Stanleyho ve hře Tramvaj do stanice Touha, Števu v Její pastorkyni nebo Kallimacha v Mandragoře. Do angažmá v DJKT nastoupil koncem sezóny 2004/2005 a vzápětí zaujal rolí Johna Worthinga v inteligentní komedii Jak je důležité míti Filipa.
Významnou příležitost dostal také v dramatu Divoká kachna či historické hře Královna Margot, kde ztvárnil postavu Leraca de La Mole - něžného milence nemalého charismatu. Svým temperamentním projevem okouzlil diváky také jako Paul v komedii Měsíc nad Buffalem.
Další významnou rolí se stal Kristián v Cyranovi z Bergeracu. Přízeň diváků si získal postavou Erika Larsena ve hře Enigmatické variace, coby Sekal ve dramatu Je třeba zabít Sekala, rolí Michala ve hře Bůh masakru, v titulní roli Flamendra a v titulní roli Tartuffa. Z plejády mnoha dalších rolí připomeňme temperamentního Boleslava v tragédii Drahomíra a její synové. Pro mnohé je jistě nezapomenutelný jeho Pejsek v Povídání o pejskovi a kočičce. V nedávné době jste mohli Jana Maléře vidět třeba jako centrálního ředitele R.U.R Harryho Domina. A především stojí za zhlédnutí jeho výkon v roli Johna Proctora v Čarodějkách ze Salemu. Jan Maléř ale i ve vedlejších rolích umí stvořit výraznou a jedinečnou figuru. Za všechny jmenujme Carlose Homenidese de Histangua v Broukovi v hlavě, pragmatického zdravotníka Knapehho v Neapolské chorobě, Honzu Klapzubu, Vratka v Radúzovi a Mahuleně, Paula v Lidé, místa, věci nebo nejnověji jeho Vraha v Richardovi III. V poslední době na sebe upozornil především výkonem v titulní roli hraběte z Rochesteru a v české premiéře hry Libertin.
Kromě divadla spolupracuje s rozhlasem a televizí. Objevil se také v hudebních videoklipech.